Wednesday, May 21, 2008

life..and death..~~..~~...

around 27 hours before biology p4 examination.......s usual,cuak,cuak n cuak...it juz like a routine everytym nak exam rite.....haiihh..i wonder if i m really ready n give my best effort on tis.........hope so..ni la hidup mati...mati??hmm..

juz td,around 12..aku sms dgn a best friend of mine..she said she couldnt sleep..i askd her y..n then she said ntah,tetibe terpk psl mati........

mati?

that makes me wonder jgk..andai nye saat ni,ketika ni..aku menghembus nafas last aku.....di mane amal aku,cukup ready ke aku ni...mati bukannye kire umur..dgn solat yang slalu termiss,dgn amal yang kadang2 terlalai,dgn surau yang cukup jarang jejak,dgn makanan yg kdg2 tak terbyr ,dgn aurat yang kdg2 x djge...camne nk mnghadap mati...cmne if aku da x dpt bgn untuk hari esok...

Firman Allah Taala "...Kemudian apabila sampai ajal mereka, tiadalah dapat mereka meminta dikemudiankan sesaat pun dan tidak pula mereka dapat meminta didahulukan." (AnNahl:61)


takut..bile pk2 mmg..jauh benar rse trsimpang..di mase susah ni la baru nk ingat Tuhan..baru nak cari sejadah...baru nak jejak surau...dim mase2 nk mintak sesuatu..tp bile da dpt atau pd mase lain,hanyut...tulah hakikat diri ni......



sepatutnye...hati ni,diri ni,perlu seimbg...duniawi,ukhrawi....n berckp mmg mudah,tapi pengamalan.....tkut aku,tkut termasuk dm golongan munafik........hanya pandai berkate2.....

ntahla....tbe2 trase mcm lost,hilang panduan.........hidup ni mungkin da tak lame......sume kuasa Allah........

"Exam tense"

tg2 blaja bio ni rehat jap,ngantok....haaiihh.......harap2 dpt la jwb...tibe2 terkenang mama n papa n cik jan,auntie aku.......huhu,scared dat they'll b dissapointed sbb my result........go serap! haiihh...kwn2 laen pon...apen,hipo,khairol,fendi,lawi pza,teah,meknad,dayah! jom bio-ing dis thursday!pon gudluck pd yg resit math!huuuu...
p4 bio-8.30,22nd may 2008......



juge kmungkinan x dpt tgk final ucl man u lwn chelsea......spoiler tul...aku n apen nak buat plan,nak sorok smart card,tutup internet...hahaha..barula fair pade yang amek bio...hahaha
da2..sambong stadi...huhu..salam....

No comments: